Monday 27 December 2010

Syukur...

Semalam isteri saya terlanggar besi pengadang tempat letak kereta. Habis kemik bumper depan kereta beliau. Terus dia telefon saya bagi tahu kejadian tersebut untuk dapatkan nasihat dan apa yang perlu dilakukan memandangkan saya berada di pejabat.

Seperti biasa saya akan menyuruhnya bertenang dan ikut nasihat saya satu persatu. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan kereta telah dibawa ke bengkel untuk diperbaiki. Temu janji dibuat pada Jumaat ini.

Inilah yang dikatakan ‘takdir’, kalau nak berlaku ia akan berlaku juga. Kita hanya merancang, Allah yang menentukan. Isteri saya kata “orang dah bawa kereta habis elok, perlahan, tapi entahlah macam mana boleh terlanggar juga”. Saya katakan padanya “nak buat macam mana dah nak jadi, jadi juga”.

Apa pun saya bersyukur kerana kereta hanya rosak sedikit sahaja dan yang paling penting isteri saya selamat serta boleh terus menerus memasak untuk kami sekeluarga, Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment