Monday 24 March 2014

JANGAN MENGEJI PERBUATAN BAIK

Bismillahirrahmanirrahim !

Assalamualaikum abe mat ucapkan kepada pembaca-pembaca blog abe mat. abe mat harap pembaca abe mat hari ni sihat-sihat belaka dan sentiasa berada dibawah lindungan rahmat Rabbul Izzati.

Pertama sekali abe mat nak ucapkan syabas kepada penganjur Selawat Perdana diatas kejayaan besar mereka mengadakan Majlis Selawat Perdana, Malam Cinta Allah&Rasul yang telah berjaya merapatkan perpaduan dan persaudaraan hampir 500,000 umat Islam. walaupun abe mat hanya dapat tengok live di kaca tv namun abe mat yakin selawat pada malam itu kelihatan sangat meriah dengan kehadiran Habib Syech Abdul Kodir As-Seggaf dan Habib Ali Zainal Abidin Al-Hamid.


Datuk Seri Najib berpelukan dengan Habib Syech Al Kodir As-Seggaf  
selepas Majlis Selawat Perdana

Datin Seri Rosmah turut hadir di majlis Selawat Perdana


Ribuan umat berkumpul di perkarangan Masjid Putra, Putrajaya untuk menyatakan rasa CINTA pada ALLAH & Rasulullah




Dalam keasyikan umat Islam mengalunkan selawat pada malam itu, ada juga sesetengah pihak yang mengkritik penganjuran benda baik ni. Astaghfirullah, terkejut abe mat dengar ada jugak golongan seperti ini. sepatutnya jika ada pihak yang anjurkan benda yang baik untuk menyatupadukan umat, kita patut sokong dan bukan hanya pandai mengkritik dan mempertikaikan usaha murni penganjur. abe mat fikir golongan yang mengkritik ni mungkin terlalu taksub dengan politik, mereka fikir hanya parti mereka yang betul. ish ish ish, moga ALLAH memberi Hidayah kepada golongan ini.    



Ucapan Khalid Samad memperlekeh Selawat Perdana ketika Perhimpunan Reformasi 2.0 di Stadium Kajang (21/3/2014).

Abe mat fikir tidak salah menganjurkan majlis Selawat Perdana ni, malah ia lebih baik untuk menyatukan rakyat terutamanya golongan remaja agar mencintai Rasulullah s.a.w. dengan adanya majlis seperti ini tidak mustahil bagi mereka untuk mengikut Sunnah Rasulullah dalam kehidupan harian mereka. melalui pemerhatian abe mat, ramai juga artis-artis yang turut serta dalam majlis ini seperti Nabil Raja Lawak, Adam AF, Neelofa dan ramai lagi.

Setakat ini dulu post abe mat hari ni, yang baik itu datang dari Allah s.w.t dan yang buruk itu datang dari kekurangan diri abe mat sendiri.

Wassalam !

No comments:

Post a Comment