Wednesday 19 March 2014

DON’T JUDGE PEOPLE SESUKA HATI



Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1Malaysia kpd semua pembaca 
yang sudi singgah di Blog Abe Mat hari nie. Semoga anda semua berada di dalam keadaan sihat sejahtera dan dirahmati Allah selau (^_^).

Berkaitan dengan tragedi kehilangan pesawat  MH370, hari ni masuk hari yang ke 12 dah pesawat tu hilang. Lepas tu banyak la spekulasi yang timbul. Yang Abe Mat tak puas hatinya kebanyakan masyarakat kita hari ni  suka sangat menyalahkan pihak-pihak tertentu sedangkan tak ada bukti pun nak tuduh mereka. Ada yang menyalahkan Kapten Zaharie Ahmad Shah dan pembantunya Fariq Abdul Hamid, pembantu juruterbang, malah kerajaan pun dipersalahkan jugak dalam kes ni. What the nonsense la perception masyarakat kita.


Abe mat memang respect dengan cara Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein yang tidak meletakkan kesalahan kepada mana-mana penumpang atau anak kapal pesawat MH370 selagi tidak dibuktikan bersalah. Menurut beliau, walaupun ada kemungkinan pesawat itu dirampas, siasatan masih belum mengenal pasti siapa yang mendalanginya.

Siapa kita nak judge orang sesuka hati..?? Negara kita ada pihak berkuasa yang boleh menyisat tentang kes ini. Biar mereka jer yang siasat. Kita tak payah la nak sibuk-sibuk mengusutkan lagi keadaan. 

Seharusnya semua masyarat di negara ini terutamanya yang beragama Islam serta alim ulama terus berdoa dan melakukan solat hajat memohon petunjuk daripada ALLAH supaya pesawat MH370 yang hilang ditemui semula. Abe Mat yakin Allah akan mendengar dan memakbulkan doa hamba-hambaNya yang tidak putus asa meminta pertolongan daripadaNya. 

No comments:

Post a Comment