Monday 5 May 2014

"SAYA TIDAK TAHU APA ITU GST".....

Perarakan dari KLCC ke Dataran Merdeka


Antara peserta-peserta perhimpunan


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM….

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM 1 MALAYSIA…

1 Mei 2014 dalam sejarah. Sejarah kebodohan rakyat Malaysia berulang lagi dengan mengadakan Demontrasi kononnya bagi membantah pelaksanaan GST yang berarak dari KLCC ke Dataran Merdeka. Rata-rata rakyat marhaen yang turun berdemo pada tarikh tersebut dikatakan tidak bersetuju dengan pelaksanaan GST tersebut kerana dikatakan ianya memberi impak yang negatif kepada rakyat keseluruhannya.

Abe Mat tergelak. Menonton sebuah video yang diupload di you tube tentang pandangan peserta demontrasi yang turun pada hari tersebut berkenaan GST. Lebih melucukan, apabila peserta demontrasi yang ditanya tidak tahu apa pun tentang apakah itu GST. Abe Mat terfikir, jadi untuk apa mereka berdemo?


tengok ni:  



Abe Mat fikir mereka ini hanya membuang masa, membuang tenaga dan membuang duit dengan menyertai demonstrasi seperti ini. Bagi Abe Mat daripada membuang masa pergi demonstrasi ada baiknya mereka ini melayari portal-portal kerajaan untuk mengetahui lebih lanjut tentang GST. Segala persoalan negatif diminda haruslah disalurkan terus ke portal kerajaan tersebut untuk mendapat feedback daripada mereka yang lebih arif tentang GST. 

Ini tidak, kebanyakan mereka hanya mengikut perasaan, terburu-buru dalam membuat keputusan tanpa mengetahui keadaan sebenar. Berdemo disana sini tanpa memikirkan impak negatif dan mencalarkan imej negara. 

Harapan Abe Mat agar rakyat malaysia tidak lagi berdemostrasi jalanan seperti ini untuk menyatakan ketidakpuasan hati terhadap kerajaan. Sebaliknya bertindak bijak dengan berdiskusi secara sihat dan mencari jalan penyelesaian terbaik dalam menyelesaikan sesuatu masalah. Seharusnya kita menyokong usaha-usaha yang dilakukan oleh kerajaan demi pembangunan dan kesejahteraan negara tercinta ini.  

#FAHAMI GST#
#GST TIDAK MEMBEBANKAN RAKYAT#


No comments:

Post a Comment